Home Nieuws Open brief Boter op hun hoofd

Eindhoven

Wie zijn wij en...wat willen
 wij in Eindhoven

Maik Barten

Lex Cornelissen

PDF Afdrukken E-mailadres

Open Brief: Boter op hun hoofd

Eindhoven, 12 januari 2012

Reactie op beantwoording van schriftelijke raadsvragen

Geacht college,

De ontkennende beantwoording van de raadsvragen van 27 november 2011over de (schijn)veiligheid in Vaartbroek, is het zoveelste brevet van onvermogen wat het gemeentebestuur van Eindhoven, en al diegene die met onze veiligheid in deze stad zijn belast van de Lijst Pim Fortuyn krijgen toebedeeld. Als het college en de door haar genoemde partners, deze provocaties, vernielingen, overlast, inbraken en gewapende overvallen in deze stad niet willen zien en de aanhoudende onveiligheid, waar bewoners over klagen en waar ondernemers mee hebben te maken niet serieus nemen, zie je het ook niet.

Toch is op zich vreemd, dat onze fractie deze raadsvragen over de aanhoudende overlast in Vaartbroek op 27 november 2011 heeft gesteld en in de te late beantwoording daarvan op 10 januari staat – zoals uzelf kunt lezen – er in deze tussenliggende periode toch fysieke maatregelen zijn genomen. Onder andere door het plaatsen van extra verlichting en het onaantrekkelijk maken de ‘hanghoeken’ en deze fysieke maatregelen ook in december 2011 zijn opgeleverd. Hoezo geen overlast?

Het verwijt dat onze fractie enquêtes onder Eindhovense burgers moet overlaten aan ambtenaren is rancune die de boodschapper van het slechte nieuws ten deel valt. Maar dat terzijde.

Wie vandaag 12 januari 2012 het Eindhovens Dagblad openslaat en leest hoe het vandalisme ervoor heeft gezorgd dat er van Gemeenschapshuis De Uitwijk een vesting is gemaakt, weet wat onze fractie hiermee bedoelt. Was het eerder de jarenlange overlast in Blixembosch, waar onze fractie meer dan drie jaar aandacht voor heeft gevraagd, en langdurige provocaties naar een alleenstaande moeder, om maar enkele voorbeelden te noemen die tot een onterechte aanklacht tot smaad heeft geleid tegen de fractievoorzitter van de LPF, krijgt onze fractie nu van dit college een veeg onder uit de pan. Voor de Lijst Pim Fortuyn een extra reden om op deze weg door te gaan en de burgers van Eindhoven wél serieus te nemen, door goed naar hen te luisteren.

Fractie Lijst Pim Fortuyn

Rudy Reker, fractievoorzitter

Registreren en Inloggen
Commentaar
Alleen geregistreerde gebruikers mogen commentaar plaatsen!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Volg ons ook op Facebook

Welkom bij