26 maart 2024
Betoog Damian Dassen
Voorzitter,
De Rustenburgstraat en de omliggende straten zijn een stukje Eindhoven uit een andere tijd. De wederopbouw van Nederland heeft geleid tot mooie karakteristieke buurten. Nu liggen er plannen op tafel voor de herontwikkeling van deze straat en dat brengt zorgen met zich mee.
Voorzitter, De LPF snapt de zorgen die de bewoners met zich meedragen. Hun straat en daarmee hun thuis het begint te verpauperen. En dat is niet prettig.
Raadsvragen: Op reis op- en langs het Eindhovens kanaal
26 maart 2024
Geacht college,
In de inmiddels 18 jaar dat de Lijst Pim Fortuyn in de Eindhovense gemeenteraad is vertegenwoordigd hebben wij meerdere keren de schitterende mogelijkheden benoemd van het Eindhovens Kanaal. Daar is door de hiervoor zittende colleges nooit serieus naar gekeken. Wel werden er telkens allerlei (kul)argumenten naar voren gebracht waarom dat niet zou kunnen. Zelfs de boot van Sinterklaas en Zwarte Piet moest er eerder al aan geloven.
Toch moet het ook u als college zijn opgevallen, dat er vanuit de samenleving steeds meer stemmen opgaan om van deze saaie betonnen bak, zoals men onlangs over het Eindhovens Kanaal schreef, iets moois te maken en deze gouden kans veel meer bij de stad te betrekken.
Intitiatiefvoorstel van de PvdD, GroenLinks, PvdA en Volt
Betoog Damian Dassen
19 maart 2024
Voorzitter, dank voor het woord.
Voorzitter, waar willen deze politieke partijen zich mee bemoeien? We leven in een vrij land met een vrije markt en vrije handel. De LPF staat voor economische vrijheid en zullen daarom dit voorstel totaal niet steunen. Dit voorstel zal alweer een klap zijn voor de economie. Reclamebureaus, reisbureaus, lokale ondernemers zoals slagers die hun vlees willen aanbieden, en talloze anderen zullen last hebben van dit voorstel.
Wanneer is deze gekte voorbij? De inspreker maakte net een vergelijking met het verdwijnen van de marketing van de tabaksindustrie.
(Rampzalig) Masterplan Mobiliteit 2050
Een leuke naam zegt niet altijd alles over de inhoud. Zo ook met dit voor Eindhoven rampzalig Masterplan. Waarbij de mens centraal staat, durft het college hier nog bij te schrijven. Maar als wij inzoomen op dit Raadsvoorstel blijft er niets over waar u en wij ons over kunnen verheugen, integendeel zelfs. Voor alle Eindhovense inwoners, bedrijven, ondernemingen groot, klein, alsook het MKB zal dit plan een ongekend rampenscenario betekenen.
12-03-2024
Ordevoorstel
Voorzitter,
Ik stel voor om het agendapunt 7.1; het Raadsvoorstel Masterplan Mobiliteit 2050 van de agenda af te voeren. Deze raad is hier hopeloos over verdeeld. Wij gaan met dit Masterplan niet vooruit, maar achteruit. Laten we deze dromen, zoals dit college van B&W dit plan noemt eens met gezond verstand bekijken.
Wat in Eindhoven in 80 jaar met hard werken is opgebouwd zal door uitvoering te geven aan dit Masterplan teniet worden gedaan. βDe Puinhopen van links 040β zijn dan in gang gezet.
Rudy Reker
Raadsvoorstel Masterplan Mobiliteit 2050
5 maart 2024
Een masterplan Mobiliteit in onze stad waarbij de mens centraal staat.
Voorzitter, dat klinkt fantastisch!
Met woorden van deze strekking begint dit Raadsvoorstel. Maar als wij inzoomen op dit Raadsvoorstel blijft er bar weinig over waar wij ons over kunnen verheugen.
Voorzitter,
Vlak nadat het Eindhovens Vogel en Dierenpark Animali in 1951 werd geopend, werd Anton Pieck β u kent de naam vast nog wel β door een Eindhovense cineast Peter Reijders benaderd omdat deze in het buitengebied rondom Animali, ten zuiden van deze stad wel een sprookjespark wilde bouwen. Uiteindelijk hebben deze mannen naar rijp overleg hun dromen in Kaatsheuvel kunnen realiseren.
Daar bevindt zich nu het grootste attractiepark van de Benelux, de Efteling. Het prachtige en drukbezochte Eindhovens Vogel en Dierenpark Animali bestaat al twintig jaar niet meer.